CASE STUDY: Controlling finansowy dla agencji marketingowej

Klient chciał rozwijać swoją firmę i poczuł, że potrzebuje większej kontroli nad tym, co się w niej dzieje. Wspólnie przygotowaliśmy plan, który pozwolił nam przeanalizować obecny sposób funkcjonowania firmy, stworzyć plik controllingowy i w efekcie zapewnić Właścicielowi firmy pełną, wiarygodną informację na temat kondycji jego firmy.

Poniższe case study dotyczy wdrożenia controllingu finansowego w agencji marketingowej. Case Study zawiera opis firmy, etapy realizacji projektu oraz jego efekty.

O firmie Klienta

Firma Klienta to osiągająca sukcesy agencja digital marketingu specjalizująca się w tworzeniu reklam PPC.

W momencie podjęcia współpracy, w firmie pracowały 23 osoby, a jej Właściciel planował zwiększać zatrudnienie.

Potrzeba biznesowa Klienta

Właściciel spółki miał poczucie, że aby dalej rozwijać firmę, potrzebuje on większej kontroli nad tym, co się w niej dzieje. We współpracy z naszą firmą, Klientowi zależało na:

  • zebraniu danych firmy (dotyczących projektów, sprzedaży, finansów) w jedno, wiarygodne i łatwe w użytkowaniu narzędzie,
  • weryfikacji tego, czy obecny sposób prowadzenia firmy pozwoli jej zarobić w długim terminie i finansować nowe inwestycje,
  • wdrożeniu częstszych analiz finansowych – wcześniejsze analizy dokonywane były raz na miesiąc, przez co szybko stawały się nieaktualne.

Realizacja projektu

Realizacja projektu zaczęła się od wywiadu z Właścicielem firmy, podczas którego uzyskaliśmy kluczowe informacje na temat jego celów, potrzeb i problemów, które dostrzega w tym, jak jego firma obecnie działa. We współpracy z Klientem przygotowaliśmy harmonogram projektu.

Zrealizowane prace:

1. Analiza dotychczas prowadzonego biznesu, w szczególności:

  • sposobu realizacji projektów (Kto jest odpowiedzialny za projekty? Jak wygląda terminowość i zaangażowanie Właściciela?),
  • polityki płynności finansowej (Czy są prowadzone prognozy płynności finansowej? Czy są wiarygodne?)
  • wyceny projektów (Jak są wyceniane projekty? Czy wyceny uwzględniają koszty i marżowość?)

2. Przygotowanie modelu controllingowego, czyli pliku pokazującego:

  • obecne wyniki firmy – czy firma zarabia?
  • prognozy wyników firmy – czy firma będzie zarabiać?
  • wyniki poszczególnych zleceń – ile firma zarabia na poszczególnych projektach?
  • prognozy płynności finansowej – ile firma będzie miała na koncie (z dokładnością co do dnia)
  • ranking klientów
  • analizę efektywności pracowników

3. Analiza obecnych stawek pracownikówmetody wyceny projektów.

4. Analiza możliwości wprowadzenia systemu premiowego.

Efekty projektu

Klient jako najważniejsze rezultaty projektu uznaje:

  • identyfikację wąskich gardeł i miejsc firmy, które generowały zbyt wysokie koszty,
  • identyfikację jednego rodzaju zleceń, które były nierentowne,
  • określenie celów handlowych, które pozwalają na określone inwestycje w firmie,
  • odciążenie Właściciela, dzięki stworzeniu prostego w obsłudze narzędzia do zarządzania finansami,
  • wprowadzenie nowego systemu premiowego, który skutecznie motywuje członków zespołu.

Dziękujemy za zaufanie – miło nam opisywać takie efekty!

Zastanawiasz się jak podobny projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Zamów bezpłatną konsultację, podczas której wspólnie sprawdzimy, czy mamy pole do współpracy.

Zamawiam bezpłatną konsultację