tamago
26 lutego 2024
Controlling finansowy dla agencji marketingowej | CASE STUDY
Klient chciał rozwijać swoją firmę i poczuł, że potrzebuje większej kontroli nad tym, co się w niej dzieje.
Wspólnie przygotowaliśmy plan, który pozwolił nam przeanalizować obecny sposób funkcjonowania firmy, stworzyć plik controllingowy i w efekcie zapewnić Właścicielowi firmy pełną, wiarygodną informację na temat kondycji jego firmy.
Poniższe case study dotyczy wdrożenia controllingu finansowego w agencji marketingowej. Case Study zawiera opis firmy, etapy realizacji projektu oraz jego efekty.
O firmie Klienta
Firma Klienta to osiągająca sukcesy agencja digital marketingu specjalizująca się w tworzeniu reklam PPC.
W momencie podjęcia współpracy, w firmie pracowały 23 osoby, a jej Właściciel planował zwiększać zatrudnienie.
Potrzeba biznesowa Klienta
Właściciel spółki miał poczucie, że aby dalej rozwijać firmę, potrzebuje on większej kontroli nad tym, co się w niej dzieje. We współpracy z naszą firmą, Klientowi zależało na:
- zebraniu danych firmy (dotyczących projektów, sprzedaży, finansów) w jedno, wiarygodne i łatwe w użytkowaniu narzędzie,
- weryfikacji tego, czy obecny sposób prowadzenia firmy pozwoli jej zarobić w długim terminie i finansować nowe inwestycje,
- wdrożeniu częstszych analiz finansowych – wcześniejsze analizy dokonywane były raz na miesiąc, przez co szybko stawały się nieaktualne.
Realizacja projektu
Realizacja projektu zaczęła się od wywiadu z Właścicielem firmy, podczas którego uzyskaliśmy kluczowe informacje na temat jego celów, potrzeb i problemów, które dostrzega w tym, jak jego firma obecnie działa. We współpracy z Klientem przygotowaliśmy harmonogram projektu.
Zrealizowane prace:
1. Analiza dotychczas prowadzonego biznesu, w szczególności:
- sposobu realizacji projektów (Kto jest odpowiedzialny za projekty? Jak wygląda terminowość i zaangażowanie Właściciela?),
- polityki płynności finansowej (Czy są prowadzone prognozy płynności finansowej? Czy są wiarygodne?)
- wyceny projektów (Jak są wyceniane projekty? Czy wyceny uwzględniają koszty i marżowość?)
2. Przygotowanie modelu controllingowego, czyli pliku pokazującego:
- obecne wyniki firmy – czy firma zarabia?
- prognozy wyników firmy – czy firma będzie zarabiać?
- wyniki poszczególnych zleceń – ile firma zarabia na poszczególnych projektach?
- prognozy płynności finansowej – ile firma będzie miała na koncie (z dokładnością co do dnia)
- ranking klientów
- analizę efektywności pracowników
3. Analiza obecnych stawek pracowników i metody wyceny projektów.
4. Analiza możliwości wprowadzenia systemu premiowego.
Efekty projektu
Klient jako najważniejsze rezultaty projektu uznaje:
- identyfikację wąskich gardeł i miejsc firmy, które generowały zbyt wysokie koszty,
- identyfikację jednego rodzaju zleceń, które były nierentowne,
- określenie celów handlowych, które pozwalają na określone inwestycje w firmie,
- odciążenie Właściciela, dzięki stworzeniu prostego w obsłudze narzędzia do zarządzania finansami,
- wprowadzenie nowego systemu premiowego, który skutecznie motywuje członków zespołu.
Dziękujemy za zaufanie – miło nam opisywać takie efekty!
Zastanawiasz się jak podobny projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie? Zamów bezpłatną konsultację, podczas której wspólnie sprawdzimy, czy mamy pole do współpracy.
Zacznij zarządzać firmowymi finansami
Chciałbyś szybciej analizować finanse Twojej firmy i wyciągać z nich więcej informacji? Zamów bezpłatną, 45 minutową konsultację i sprawdź, o ile prostszy może stać się Twój biznes dzięki profesjonalnym analizom finansowym!