Rozwiązania
dla e-commerce
Dostarczamy dane dla sklepów internetowych i firm handlowych, a tym samym zapewniamy pełną kontrolę nad rentownością, zarządzaniem magazynem i polityką rabatową. Nasze rozwiązania eliminują bałagan w księgowości oraz integrują różne systemy danych, gwarantując dokładność i transparentność informacji finansowych.
Pobierz przykładowe analizy finansowe dla e-commerce
Pobierz plik excel z budżetem, cashflow oraz podstawowym rachunkiem wyników dla sklepu internetowego.
Jakie problemy rozwiązujemy?
Analiza rentowności
Znajomość marży pierwszego poziomu to coś, co zna prawie każdy właściciel. Jednak określenie marży po doliczeniu dodatkowych kosztów, takich jak koszty dostawy, magazynowania, agencji i innych, to już inna sprawa. Pomagamy rozliczyć koszty stałe w taki sposób, aby ocenić rentowność swoich produktów i grup produktowych, a także efektywność poszczególnych kanałów dystrybucji.
Luźna polityka rabatowa
Oceniamy skutki złej polityki rabatowej i jej konsekwencje dla marży. Każdy rabat obniża Twoją marżę, która w e-commerce jest relatywnie niska. Udzielając 10% upustu przy 20% marży, w prosty sposób pozbywasz się połowy zysku ze sprzedaży.
Brak wiedzy o wartości magazynu
Analizujemy wartość magazynu i pilnujemy, aby określić odpowiednie poziomy magazynu, które nie zachwieją Twoją płynnością, a pozwolą zmaksymalizować możliwości. Dopiero wtedy określisz, czy Twoja sprzedaż przynosi zyski.
Analiza rotacji
Stale monitorujemy stan magazynu, aby nie dopuścić do sytuacji, w której z powodu zalegającego towaru brakuje Ci środków finansowych. Dzięki temu możesz efektywnie zarządzać zasobami i unikać problemów związanych z nadmiarem niesprzedanych produktów.
Brak wiarygodnego źródła danych
Weryfikujemy, czy dane, na które patrzysz, są godne zaufania i czy można na ich podstawie podejmować decyzje. Sprawdzamy, czy nie występuje sytuacja, w której każdy system zawiera inne dane na temat sprzedaży, marży, kosztów lub stanu magazynu.
Bałagan w księgowości
Nieścisłości pomiędzy księgowością a rzeczywistością czy wręcz podwójne wystawianie faktur to niektóre przejawy bałaganu w finansach. Dodając do tego różnice między systemami wewnętrznymi, to mamy prostą receptę na poważne problemy z firmowym budżetem.
Zaufały nam takie marki jak…
Zobacz nasze posty z bloga
Rentowność kanałów w e-commerce – jak ją mierzyć?
O czym powinieneś pamiętać chcąc zbadać rentowność kanałów w ecommerce?
Jak przygotować się na wysoki sezon?
Przygotowania na wysoki sezon w biznesach sezonowych to niemałe wyzwanie. Jak przygotować sie finansowo na mocniejszy okres? Dowiedz się tego na podstawie 47. odcinka podcastu Finanse w Twojej Firmie!
Finanse w e-commerce – 7 częstych wyzwań finansowych sklepów online
Finanse w e-commerce są obecnie w punkcie zwrotnym. Przeszliśmy od czasu dobrego prosperowania, aż do momentu, kiedy mówi się o kryzysie. Jakie dziś wyzwania mają firmy z branży e-commerce? Co można z tymi problemami zrobić? O tym wszystkim posłuchasz w 23. odcinku podcastu Finanse w Twojej Firmie!
Jak zwiększyć rentowność w e-commerce? Rozmowa z Bartoszem Majewskim z Casbeg
Jak zwiększyć rentowność sklepu online? Jak możesz przeanalizować swój asortyment i co należy w nim zmienić? Jakie znaczenie mają terminy płatności dla branży e-commerce? Czy warto szybko rozwijać swój sklep internetowy?
Zacznij zarządzać firmowymi finansami
Chciałbyś szybciej analizować finanse Twojej firmy i wyciągać z nich więcej informacji? Zamów bezpłatną, 45 minutową konsultację i sprawdź, o ile prostszy może stać się Twój biznes dzięki profesjonalnym analizom finansowym!
Jak wygląda proces współpracy?
Bezpłatna konsultacja
Firma, która zidentyfikowała u siebie problem, zapisuje się do nas na bezpłatną konsultację, podczas której ustalamy wspólnie jak wygląda sytuacja oraz to, gdzie i w jaki sposób możemy wesprzeć tę firmę.
Akceptacja propozycji współpracy
Po bezpłatnej konsultacji Klient otrzymuje propozycję współpracy – z podsumowaniem jak zrozumieliśmy sytuację i nad czym proponujemy skupić się we współpracy. Po zaakceptowaniu współpracy zaczynamy nasze działania.
Analiza stanu obecnego
Praca Zewnętrznego Dyrektora Finansowego zaczyna się od analizy stanu obecnego, która trwa zazwyczaj jeden miesiąc. W tym czasie patrzymy firmowe finanse z lotu ptaka i określamy co zrobić, żeby zarabiać więcej i spać spokojniej.
Budowa dedykowanych narzędzi finansowych
Od drugiego miesiąca przechodzimy do wdrożenia konkretnych rozwiązań, które krok po kroku i obszar po obszarze mają usprawnić to jak działają firmowe finanse.
Stała współpraca
Nasz Zewnętrzny Dyrektor Finansowy jest dla przedsiębiorcy stałym wsparciem w codziennych wyzwaniach związanych z prowadzeniem biznesu. Pozwala diagnozować ryzyka oraz zasugerować odpowiednie rozwiązanie.
Zapanuj nad finansami w Twoim sklepie
Dzięki wiedzy i doświadczeniu Dyrektorów Finansowych pomożemy Ci znaleźć optymalne rozwiązania, abyś zarabiał więcej i spał spokojniej.