Przejdź do treści

Rozwiązania
dla e-commerce

Dostarczamy dane dla sklepów internetowych i firm handlowych, a tym samym zapewniamy pełną kontrolę nad rentownością, zarządzaniem magazynem i polityką rabatową. Nasze rozwiązania eliminują bałagan w księgowości oraz integrują różne systemy danych, gwarantując dokładność i transparentność informacji finansowych.

Jakie problemy rozwiązujemy?

Analiza rentowności

Znajomość marży pierwszego poziomu to coś, co zna prawie każdy właściciel. Jednak określenie marży po doliczeniu dodatkowych kosztów, takich jak koszty dostawy, magazynowania, agencji i innych, to już inna sprawa. Pomagamy rozliczyć koszty stałe w taki sposób, aby ocenić rentowność swoich produktów i grup produktowych, a także efektywność poszczególnych kanałów dystrybucji.

Luźna polityka rabatowa

Oceniamy skutki złej polityki rabatowej i jej konsekwencje dla marży. Każdy rabat obniża Twoją marżę, która w e-commerce jest relatywnie niska. Udzielając 10% upustu przy 20% marży, w prosty sposób pozbywasz się połowy zysku ze sprzedaży.

Brak wiedzy o wartości magazynu

Analizujemy wartość magazynu i pilnujemy, aby określić odpowiednie poziomy magazynu, które nie zachwieją Twoją płynnością, a pozwolą zmaksymalizować możliwości. Dopiero wtedy określisz, czy Twoja sprzedaż przynosi zyski.

Analiza rotacji

Stale monitorujemy stan magazynu, aby nie dopuścić do sytuacji, w której z powodu zalegającego towaru brakuje Ci środków finansowych. Dzięki temu możesz efektywnie zarządzać zasobami i unikać problemów związanych z nadmiarem niesprzedanych produktów.

Brak wiarygodnego źródła danych

Weryfikujemy, czy dane, na które patrzysz, są godne zaufania i czy można na ich podstawie podejmować decyzje. Sprawdzamy, czy nie występuje sytuacja, w której każdy system zawiera inne dane na temat sprzedaży, marży, kosztów lub stanu magazynu.

Bałagan w księgowości

Nieścisłości pomiędzy księgowością a rzeczywistością czy wręcz podwójne wystawianie faktur to niektóre przejawy bałaganu w finansach. Dodając do tego różnice między systemami wewnętrznymi, to mamy prostą receptę na poważne problemy z firmowym budżetem.

Zaufały nam takie marki jak…

Zobacz nasze posty z bloga

Rentowność kanałów w e-commerce – jak ją mierzyć?

O czym powinieneś pamiętać chcąc zbadać rentowność kanałów w ecommerce?

Więcej

Jak przygotować się na wysoki sezon?

Przygotowania na wysoki sezon w biznesach sezonowych to niemałe wyzwanie. Jak przygotować sie finansowo na mocniejszy okres? Dowiedz się tego na podstawie 47. odcinka podcastu Finanse w Twojej Firmie!

Więcej

Finanse w e-commerce – 7 częstych wyzwań finansowych sklepów online

Finanse w e-commerce są obecnie w punkcie zwrotnym. Przeszliśmy od czasu dobrego prosperowania, aż do momentu, kiedy mówi się o kryzysie. Jakie dziś wyzwania mają firmy z branży e-commerce? Co można z tymi problemami zrobić? O tym wszystkim posłuchasz w 23. odcinku podcastu Finanse w Twojej Firmie!

Więcej

Jak zwiększyć rentowność w e-commerce? Rozmowa z Bartoszem Majewskim z Casbeg

Jak zwiększyć rentowność sklepu online? Jak możesz przeanalizować swój asortyment i co należy w nim zmienić? Jakie znaczenie mają terminy płatności dla branży e-commerce? Czy warto szybko rozwijać swój sklep internetowy?

Więcej

Zacznij zarządzać firmowymi finansami

Chciałbyś szybciej analizować finanse Twojej firmy i wyciągać z nich więcej informacji? Zamów bezpłatną, 45 minutową konsultację i sprawdź, o ile prostszy może stać się Twój biznes dzięki profesjonalnym analizom finansowym!

Pobierz przykładowe analizy finansowe dla e-commerce

Pobierz plik excel z budżetem, cashflow oraz podstawowym rachunkiem wyników dla sklepu internetowego.



    Jak wygląda proces współpracy?

    Bezpłatna konsultacja

    Firma, która zidentyfikowała u siebie problem, zapisuje się do nas na bezpłatną konsultację, podczas której ustalamy wspólnie jak wygląda sytuacja oraz to, gdzie i w jaki sposób możemy wesprzeć tę firmę.

    Akceptacja propozycji współpracy

    Po bezpłatnej konsultacji Klient otrzymuje propozycję współpracy – z podsumowaniem jak zrozumieliśmy sytuację i nad czym proponujemy skupić się we współpracy. Po zaakceptowaniu współpracy zaczynamy nasze działania.

    Analiza stanu obecnego

    Praca Zewnętrznego Dyrektora Finansowego zaczyna się od analizy stanu obecnego, która trwa zazwyczaj jeden miesiąc. W tym czasie patrzymy firmowe finanse z lotu ptaka i określamy co zrobić, żeby zarabiać więcej i spać spokojniej.

    Budowa dedykowanych narzędzi finansowych

    Od drugiego miesiąca przechodzimy do wdrożenia konkretnych rozwiązań, które krok po kroku i obszar po obszarze mają usprawnić to jak działają firmowe finanse.

    Stała współpraca

    Nasz Zewnętrzny Dyrektor Finansowy jest dla przedsiębiorcy stałym wsparciem w codziennych wyzwaniach związanych z prowadzeniem biznesu. Pozwala diagnozować ryzyka oraz zasugerować odpowiednie rozwiązanie.

    Zapanuj nad finansami w Twoim sklepie

    Dzięki wiedzy i doświadczeniu Dyrektorów Finansowych pomożemy Ci znaleźć optymalne rozwiązania, abyś zarabiał więcej i spał spokojniej.