Automatyzacja analiz finansowych – Odzyskanie 20 godzin Właścicieli firmy w skali miesiąca | CASE STUDY: SUEZ

Koniec „ręcznej pracy” z danymi oraz odzyskanie znacznej ilości czasu to tylko niektóre z rezultatów naszego projektu. Zobacz jak dynamicznie rosnąca firma SUEZ zarządza finansami firmy na podstawie twardych danych!

O firmie Klienta – firma handlowo-usługowa z Rzeszowa

SUEZ to firma handlowa zajmująca się doborem i sprzedażą produktów budowlanych, doradztwem technicznym oraz specjalistycznym wykonawstwem budowlanym.

Firma posiada sklep online (B2B e-commerce), a także prowadzi sprzedaż tradycyjną.

Średnia z ponad 400 opinii wystawionych firmie SUEZ w serwisie TrustMate wynosi aż 4.9, co świadczy o wysokiej jakości sprzedawanych towarów oraz świadczonych usług.

Wyzwanie – dlaczego Klient zdecydował się z nami porozmawiać?

W momencie podjęcia współpracy, dzięki doskonałej obsłudze Klienta i wysokiej jakości usług, SUEZ dynamicznie rósł. W związku z tym wzrosły wymagania zarządu co do ilości potrzebnych danych i częstotliwości ich analizowania. Wraz z nabieraniem przez firmę skali zostały podjęte decyzje o potrzebnych inwestycjach.

Firma zbierała dużą ilość danych, ale osoby Zarządzające miały poczucie, że można wyciągać z nich więcej wniosków.

Jednocześnie, tworzenie analiz finansowych wymagało dużej ilości „ręcznej” pracy z danymi, co wydłużało czas potrzebny na przygotowanie niezbędnych zestawień i zostawiało mniej przestrzeni na właściwą interpretację.

W ramach współpracy z SUEZ, naszym zadaniem było wypracowanie i wdrożenie nowych narzędzi do zarządzania firmowymi finansami, które umożliwią szybkie analizowanie danych tak, aby Zarządzający mogli poświęcić więcej czasu na ich analizę i wyciąganie wniosków.

Głównym założeniem projektu było sprawić, aby po jego zakończeniu analizy były wykonywane sprawnie i zawierały jak najbardziej pełne, praktyczne informacje o firmowych finansach. Celem współpracy było przygotowanie wiarygodnych narzędzi, które w każdym momencie będą dawać dostęp do wiarygodnych informacji o faktycznym stanie biznesu. Istotnym elementem było też uzyskanie niezależnej perspektywy specjalisty z zakresu finansów.

Jak podeszliśmy do rozwiązania?

Współpracę zaczęliśmy od przeprowadzenia analizy stanu obecnego, podczas której nasz Zewnętrzny Dyrektor Finansowy przeprowadził szczegółowe wywiady z Zarządem, przeanalizował wykorzystywane źródła danych finansowych, możliwości automatyzacji oraz możliwości wykorzystywania przez firmę finansowych systemów informatycznych.

Efektem analizy stanu obecnego było powstanie szczegółowej „mapy drogowej” określającej to, w jaki sposób powinna być rozwijana funkcja finansowa.

Po zakończeniu tego etapu zaczęliśmy wdrażać kolejno kluczowe rozwiązania. A wśród nich…

1. Wyznaczenie właściwych KPI finansowych

W ramach naszej współpracy dookreśliliśmy wskaźniki, których monitorowanie pomaga w codziennym zarządzaniu firmą oraz podejmowaniu decyzji. KPI zostały dobrane na podstawie modelu biznesowego, branży oraz celów SUEZ.

2. Stworzenie nowego narzędzia do analiz finansowych

Najważniejszym z wdrożonych rozwiązań było stworzenie kompleksowego narzędzia, które pozwala Właścicielom szybko rosnącej firmy na łatwe analizowanie firmowych finansów. Nowy model finansowy wdrożony w SUEZ pozwala na:

  • Szczegółowe analizowanie rentowności,
  • Prognozowanie płynności oraz wyników finansowych,
  • Śledzenie realizacji celów handlowych,

Co ważne, aktualizacja wyników nie wymaga „ręcznej” pracy z danymi. Dzięki temu, Zarządzający mogą skupić się na interpretacji danych i wyciąganiu wniosków, zamiast na „tworzeniu tabelek”.

3. Wsparcie w interpretacji

Po wdrożeniu nowego narzędzia analitycznego, Zewnętrzny Dyrektor Finansowy z Plona Consulting wspiera firmę w interpretowaniu wyników, szukaniu trendów i ryzyk oraz wskazywaniu obszarów, które wymagają reakcji Zarządu, co pomaga zwiększyć poziom bezpieczeństwa finansowego Spółki.

Efekty projektu

Pomimo bardzo szybkiego rozwoju SUEZ, czas przygotowania precyzyjnych analiz finansowych został znacząco obniżony. Właściciele firmy odzyskali ok. 20 godzin w skali miesiąca.

W trakcie współpracy znacznie ułatwiony został dostęp do wiarygodnych danych, które pomagają Właścicielom firmy podejmować istotne decyzje w biznesie.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. CFO jest dla nas kluczowym partnerem, który pozwala na szybkie i sprawne wyciąganie wniosków, a związku z tym możliwe jest wprowadzanie na bieżąco odpowiednich korekt. W obecnym czasie jest to szczególnie ważne. Plona Consulting ma spójne z naszą filozofią działania podejście procesowe oraz spojrzenie na wskaźniki i zjawiska przez perspektywę zdarzeń w całej organizacji jako połączonych zależności.

Edyta Szela, SUEZ

Jako Plona Consulting kontynuujemy współpracę z SUEZ, wspierając interpretację analiz oraz rozwój funkcji finansowej. Z tego miejsca życzymy firmie dalszych sukcesów oraz szybkiego rozwoju.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o SUEZ!

Dowiedz się, jak podobny projekt mógłby wyglądać w Twojej firmie!

Jeżeli powyższy opis projektu wydał Ci się interesujący i chcesz sprawdzić, jak podobne rozwiązanie mogłoby sprawdzić się w Twojej firmie , możesz zamówić bezpłatną konsultację. Podczas konsultacji porozmawiamy o Twojej firmie, na spokojnie opowiemy Ci o tym, jak wyglądają nasze usługi oraz chętnie odpowiemy na wszystkie pytania związane ze współpracą.