Przejdź do treści

tamago

26 lutego 2024

Zarządzanie finansami w agencji marketingowej | CASE STUDY współpracy z MaxROY.Agency

Jak skutecznie zarządzać finansami w szybko rosnącej agencji digital marketingu? Odpowiedź na to pytanie zna MaxROY. Poznaj szczegóły projektu!

Kim jest MaxROY?

MaxROY to agencja digital marketingu, która od ponad 13 lat wspiera klientów w zwiększaniu zwrotów z inwestycji w marketing. Obszary działania agencji to między innymi SEO, obsługa social media, prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w Google Ads, design, analityka i strategia marketingowa.

Jako firma partnerska marki sprawny.marketing, MaxROY jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich agencji marketingowych.

Wyzwanie – dlaczego MaxROY podjął współpracę?

Dzięki wysokiej jakości usługom i znacznej rozpoznawalności, MaxROY szybko pozyskuje nowych Klientów i od lat utrzymuje wysokie tempo wzrostu. Rosnąca skala firmy sprawiła w pewnym momencie, że kadra zarządzająca zdecydowała się skupić na obszarze finansów oraz uporządkowaniu zbieranych danych i plików controllingowych. Celem było to, aby zweryfikować ich wiarygodność oraz połączyć różne źródła danych w jeden spójny zbiór.

Zespół MaxROY we współpracy z Plona Consulting za cel postawił przede wszystkim:

  • Zweryfikować, czy w firmie analizowane są właściwe wskaźniki,
  • Wypracować zestawienia finansowe przeznaczone dla kierowników poszczególnych działów, aby znali oni dokładnie finansowe wyniki swoich działań,
  • Zwiększyć szczegółowość budżetowania, aby pozwolić managerom lepiej kontrolować koszty swoich działów.

Jak podeszliśmy do rozwiązania?

Zarekomendowanym podejściem została abonamentowa usługa Zewnętrznego Dyrektora Finansowego.

W pierwszym miesiącu pracę rozpoczęliśmy od wykonania szczegółowej analizy stanu obecnego. W czasie analizy Zewnętrzny Dyrektor Finansowy z Plona Consulting przeanalizował:

  • Wykorzystywane źródła danych finansowych,
  • Wiarygodność prowadzonych analiz,
  • Współpracę na linii firma-księgowość,
  • Proces obiegu dokumentów.

Efektem analizy stanu obecnego było postawienie solidnej diagnozy odnośnie tego, jak dalej rozwijać funkcję finansową. Po stworzeniu diagnozy, przeszliśmy do wdrożenia kluczowych usprawnień.

Co zostało wdrożone w ramach współpracy z Zewnętrznym CFO?

Usprawnienia w raportowaniu czasu pracy

MaxROY jeszcze przed podjęciem współpracy z Zewnętrznym CFO miał wdrożone raportowanie czasu pracy. Dzięki dokonaniu zmian w strukturze raportowania, firma uzyskuje bardziej precyzyjne informacje na temat czasu pracy swojego zespołu. Dzięki temu Kadra Zarządzająca zna rzeczywisty czas pracy zespołu z rozbiciem na projekty (co pomaga kontrolować rentowność), rzeczywistą stawkę pracowników oraz średnią stawkę w dziale.

Budżety i narzędzia finansowe dla działów

Współpraca pomogła wdrożyć budżetowanie na poziomie poszczególnych działów. Dzięki temu każdy dział firmy pracuje według określonego wcześniej budżetu co sprawia, że kierownicy działów mogą wziąć za niego odpowiedzialność. W ramach projektu powstało także narzędzie do wyceny projektów, dzięki któremu handlowcy są w stanie w prosty sposób wyliczyć marżę także po uwzględnieniu przykładowo kosztów wydziałowych, czy ogólnego zarządu.

Narzędzia do kontroli finansów dla Zarządu

W ramach współpracy wypracowaliśmy także narzędzie controllingowe dla Zarządu, które umożliwia szybką weryfikację:

  • Ile zarobiła firma w danym okresie?
  • Na czym zarobiła firma? Per linia biznesowa i per projekt,
  • Jakie były przychody i koszty poszczególnych linii biznesowych?

Stworzone narzędzie ułatwia analizowanie danych finansowych i pozwala na skupienie uwagi na najbardziej istotnych KPI finansowych.

Efekty projektu

W efekcie projektu firma MaxROY zwiększyła poziom kontroli finansów oraz podniosła poziom bezpieczeństwa firmy. Dzięki wypracowanym rozwiązaniom, Kadra Zarządzająca MaxROY może utrzymać wysoki poziom kontroli finansów przy jednoczesnym ograniczeniu potrzebnych nakładów czasowych – co stanowi dobre rozwiązanie dla tak szybko rozwijającej się agencji marketingowej.

Co Klient mówi o współpracy?

Dzięki współpracy z Plona Consulting mamy zdecydowanie większą przejrzystość zbieranych danych finansowych. Mamy również pewność, że każdy z Managerów ma dostęp do spójnych informacji. Czas pozyskany w wyniku wprowadzonych automatyzacji pozwala skupić większą uwagę na analizie wyników finansowych. Pomaga również skoncentrować się na wskazaniu obszarów wartych zoptymalizowania.

Szukasz wsparcia w zarządzaniu finansami?

Z naszej strony – serdecznie dziękujemy zespołowi MaxROY za zaufanie.

Jeżeli zauważasz w Twojej firmie podobne wyzwania, możesz zamówić bezpłatną konsultację, czyli 45-minutowe spotkanie online, podczas którego:

  • Lepiej poznamy Twój biznes,
  • Opowiemy jak może wyglądać współpraca,
  • Odpowiemy na Twoje pytania związane z usługą.

Zamów bezpłatną konsultację.

Podobne wpisy które mogą Cię zainteresować

Doradztwo dla rosnącego Software House | CASE STUDY

Zbyt szybki rozwój firmy – wydawałoby się, że jest to problem, który każdy przedsiębiorca chciałby czuć w swojej firmie.

Więcej

Controlling finansowy dla agencji marketingowej | CASE STUDY

Klient chciał rozwijać swoją firmę i poczuł, że potrzebuje większej kontroli nad tym, co się w niej dzieje.

Więcej

Sekcja odnosząca się do call to action

Jako spółka doradcza, zrealizowaliśmy już ponad 200 udanych projektów. Naszymi klientami są m.in. agencje marketingowe, firmy z sektora IT, przedsiębiorstwa z branży budowlanej i inne firmy usługowe.