Jak wygląda współpraca z Plona Consulting?

Współpraca z Plona Consulting

Jakie są opcje w zakresie zewnętrznego wsparcia w firmowych finansach? Jak wygląda współpraca z Plona Consulting? Jak dobieramy konsultantów i jak dbamy o jakość w naszych projektach? Tego wszystkiego dowiesz się właśnie z tego artykułu, stworzonego na podstawie 49 odcinka podcastu Finanse w Twojej Firmie.

Jak wygląda współpraca z Plona Consulting?

Tematem dzisiejszego odcinka podcastu jest współpraca z Plona Consulting.

Poniższy artykuł został napisany na podstawie 49. odcinka podcastu Finanse w Twojej Firmie. Przesłuchaj całości korzystając z linków poniżej:

Aby posłuchać nagrania w całości, skorzystaj z jednego z poniższych linków: 

Posłuchaj w Spotify | Posłuchaj w Apple Podcasts | Posłuchaj w Google Podcasts

O czym przeczytasz w poniższym artykule?

Poniższy artykuł został napisany na podstawie 49. odcinka podcastu, w którym opowiadamy o tym, jak wygląda współpraca z Zewnętrznym Dyrektorem Finansowym i jak przebiega współpraca z Plona Consulting. Pomyśleliśmy, że 49 odcinek, czyli praktycznie półmetek naszej drogi do stu pierwszych odcinków to dobry moment, żeby szerzej opowiedzieć o tym temacie z kilku względów.

Główny powód jest jednak taki, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej osób zamawia u nas bezpłatne konsultacje, żeby dowiedzieć się, co mogą zrobić, żeby zacząć solidnie zarządzać finansami swojej firmy i jak możemy ich wesprzeć. I co ciekawe, nie zawsze mówimy, że nasza usługa jest dla nich najlepszą opcją. Wbrew temu co mówi wiele osób na rynku, nie każdy potrzebuje mieć CFO na godziny, ale też nie każda firma jest na taki ruch gotowa.

Dlatego postanowiliśmy zrobić taki przegląd tego, jak może wyglądać takie Zewnętrzne Wsparcie dla Przedsiębiorców w zarządzaniu finansami, co w ogóle jest na rynku i z czym to się je. Dla tych wszystkich z Was, którzy zastanawiają się co mogą zrobić, żeby zacząć kolokwialnie mówiąc – ogarniać finanse.

UWAGA: Będzie to fair, żebyśmy na początku wspomnieli, że ze względu na to, że jesteśmy firmą, która świadczy usługę Zewnętrznego Dyrektora Finansowego, jest takie prawdopodobieństwo (graniczące z pewnością), że będziemy w tym temacie mało obiektywni. Więc jeżeli z góry wiesz, że nam tego nie – to nie czytaj dalej tego artykułu! Wybierz na dziś jeden z wcześniejszych, albo wróć do nas za za 2 tygodnie… A jeżeli dalej tu jesteś, to doceniamy Twoją ciekawość! W zamian za nią postaramy się odsłonić trochę kwestii, których nie poruszaliśmy zbyt często publicznie, a które mogą okazać się interesujące. Więc bez zbędnego przedłużania, możemy zaczynać.

Jak powstała usługa Zewnętrznego Dyrektora Finansowego?

Wychodząc od samego początku – jak to się w ogóle stało, że powstała taka usługa jak Zewnętrzny Dyrektor Finansowy i co stoi za tym, że ta kategoria tak szybko się rozwija? Bo z jednej strony firmowe finanse przecież zawsze były ważne, a ta usługa jest stosunkowo nowa na rynku. Co zatem uległo zmianie?

Dużo zmienił Internet

Pod wieloma względami to właśnie on sprawił, że ta usługa istnieje – no bo spójrz…

Tempo zmian, które następują w biznesie, praktycznie nigdy nie było jeszcze tak duże jak obecnie.  Ceny różnych surowców, usług, a nawet ludzkiej pracy zmieniają się tak szybko jak nigdy dotąd.

Polskie firmy mają natomiast bardzo duży dostęp do Klientów – nie tylko z Polski ale i z całego świata, dzięki czemu mają też warunki, które umożliwiają szybszy wzrost, niż było to możliwe nawet jeszcze 10 lat temu. I wiele firm naprawdę umie z tego korzystać… Więc rośnie. Ale oczywiście – to, że dostęp do Klientów jest tak łatwy sprawia, że na rynku coraz łatwiej jest napotkać konkurencję. Zwłaszcza, że mamy w Polsce coraz więcej Przedsiębiorców pisanych przez duże P.

I w tej całej sytuacji, gdzie wiele firm szybko rośnie, cały czas napotykając się na tych konkurentów i zmieniające się warunki gry – chociażby takie jak polskie łady czy inne tego typu wydarzenia, zmieniła się jedna, zasadnicza rzecz. Nad finansami własnej firmy jest coraz ciężej panować, korzystając wyłącznie z własnej głowy i pamięci.

Finanse firmowe oznaczają dziś ciągłą zmienność

To tempo zmian, możliwości wzrostu i tak dalej, sprawiają, że raz zrobione wyliczenia dotyczące finansów – na przykład swojej marży, potrafią się zdezaktualizować w przeciągu tygodnia. A jeżeli słuchasz tego podcastu od jakiegoś czasu, to pewnie nie muszę CI powtarzać, jakie zagrożenie sprawia to, że nie zaktualizujesz tych liczb albo co gorsza – jeżeli w ogóle ich nie znasz.

W jaki sposób można zadbać o finanse?

I tutaj pojawia się pytanie – co może zrobić Przedsiębiorca, którego firma szybko rośnie i ma powiedzmy 20 milionów rocznego przychodu z tą sprawą? Do niedawna praktycznie jedynym logicznym wyborem było zatrudnienie etatowego Dyrektora Finansowego, który zajmowałby się finansami, albo dobranie sobie finansowego wspólnika.

Opcja pierwsza – dobranie finansowego wspólnika

Umówmy się, że temu wyjściu daleko jest do ideału. Bo wspólnik dostaje udziały. A być może słyszałeś już różne historie o tym jak to jest z rozdawaniem udziałów i wspólnikami. Spory wspólników to codzienność wielu firm.

Opcja druga – zatrudnienie wewnętrznego CFO

Wewnętrzny Dyrektor Finansowy to natomiast jest jeden z najdroższych  Jego wynagrodzenie brutto-brutto, czyli po uwzględnieniu wszystkich kosztów, może wynosić przykładowo 35 000 złotych. I to dalej jest relatywnie niewiele jak na wynagrodzenie CFO, który reprezentuje pewien poziom.

Ale nawet w tym wypadku, te 35 tysięcy miesięcznie, to 420 tysięcy rocznie. Czyli powyżej dwóch procent całych przychodów firmy. Więc jeżeli firma ma rentowność na poziomie 10%, no to Dyrektor Finansowy będzie pobierał 1/5 tego zysku.

Opcja trzecia – zatrudnienie kontrolera finansowego lub finance managera po korporacji

Rozmawiając z Klientami zauważyliśmy, że część z nich chce stara się zrekrutować kogoś, kto jeszcze nie do końca ma kompetencje dyrektora finansowego – ale ma przejąć ten obszar.

Można zatrudnić wewnętrznego kontrolera finansowego – czyli kogoś, kogo chcemy sobie niejako „wychować” na dyrektora finansowego wraz z rozwojem firmy. I nasze doświadczenie pokazuje, że takich osób, którym faktycznie mógłbyś ze spokojem zaufać w tym zakresie jest na rynku niewiele, oni raczej nie szukają nowej pracy, bo mają dobrze poukładane systemy tam, gdzie już są i najczęściej też są bardzo dobrze wynagradzani.

Z drugiej strony wielu Klientów próbuje zatrudnić takiego na przykład finance managera, czyli kogoś, kto pracował pod dyrektorem finansowym w korporacji, ale tutaj znowu – te osoby patrzą często na wszystko przez pryzmat korporacji i same szybko będą chciały budować swój zespół. Bo po prostu do tego są przyzwyczajeni i taką rzeczywistość znają.

Opcja czwarta – Konsultant Freelancer

Oczywiście można też skorzystać z solowych konsultantów, gdzie każdy kto ma doświadczenie we współpracy z takimi ludźmi to wie, że tacy naprawdę dobrzy konsultacji mają kalendarz zabookoowany na maksa, pracują z kilkoma swoimi ulubionymi Klientami i raczej nie szukają nowych. Zasadniczo, wśród tych, którzy są na rynku i chcą przyjmować nowych Klientów, jest to łut szczęścia czy trafimy na kogoś, kto faktycznie umie realizować takie projekty i realnie zrobi różnicę w naszym biznesie, czy na kogoś, kto bardzo ładnie o tej różnicy opowiada. Niestety nasze doświadczenia pokazują, że mimo świetnej wiedzy finansowej nie do końca wiedzą jak zarządzać współpracą z Klientem, aby doprowadzić go do efektów.

Opcja piąta – Zewnętrzny Dyrektor Finansowy z profesjonalnej firmy doradczej

I właśnie dlatego według mnie powstała taka usługa jak Zewnętrzny Dyrektor Finansowy. Żeby dać polskim firmom narzędzie, które pozwoli im lepiej zarządzać finansami.  Bo te firmy często bardzo tego potrzebują i Właściciele sami czują, że ten moment, kiedy oni czuli się komfortowo zarządzając tym obszarem trochę „na czuja” dobiegł końca, a na rynku raczej nie ma innej dobrej opcji.

Jak w praktyce wygląda współpraca z Plona Consulting?

Więc chyba czas przejść do kolejnej części – czyli tego, jak w praktyce wygląda ta usługa.

Metodyka Plona Consulting

Cały proces naszej współpracy z Klientem wynika z metodyki Plona Consulting.  Czyli nie jest tak jak w niektórych firmach, że zatrudniamy ludzi i mówimy im „teraz idźcie robić projekty”, tylko każdy kolejny krok wynika z metodyki, która jest ułożona tak, żeby prowadzić Klienta przez cały ten proces zmiany.

Krok pierwszy – firma zauważa u siebie problem dotyczący zarządzania finansami

I wszystko zaczyna się oczywiście od tego, że firma, a konkretnie Właściciel, bo w 99% przypadków rozmawiamy z Właścicielem firmy lub jednym ze Wspólników, zauważa, że ma jakiś problem dotyczący finansów firmy. Takie najczęstsze problemy, które zauważają firmy, które kontaktują się z nami, to fakt, że na przykład:

  • Firma nie ma budżetu, przez co nie wie ile może wydawać, czy stać ją na określone wydatki i w ogóle brakuje takiej przewidywalności finansowej,
  • albo firmie brakuje analiz finansowych – czyli na przykład Właściciel nie jest w stanie szybko określić dokładnie ile i na czym zarabia.
  • albo ma te dane, ale podejrzewa, że są błędne,
  • są firmy, które zastanawiają się jeszcze szerzej – jakie wskaźniki w finansach powinny w ogóle śledzić, żeby lepiej zarządzać,

Spektrum tego typu wyzwań jest szerokie. bo rozmawiamy zarówno z firmami, które są w trudnych sytuacjach – bo czują, że gdzieś ucieka im kasa, jak i z takimi, które mierzą się z biznesową klęską urodzaju – i tam pracujemy przykładowo nad określeniem tego, jakie maksymalne wynagrodzenie może wypłacać sobie Właściciel.

Krok drugi – bezpłatna konsultacja

Firma, która zidentyfikowała u siebie problem, zapisuje się do nas na bezpłatną konsultację, podczas której ustalamy wspólnie jak wygląda sytuacja oraz to, gdzie i w jaki sposób możemy wesprzeć tę firmę.

Bezpłatną konsultację można zamówić korzystając z poniższego przycisku:

Krok trzeci – akceptacja propozycji współpracy

Po bezpłatnej konsultacji Klient otrzymuje propozycję współpracy – z podsumowaniem jak zrozumieliśmy sytuację i nad czym proponujemy skupić się we współpracy. Po zaakceptowaniu współpracy zaczynamy nasze działania.

Oprócz naszej usługi Zewnętrznego Dyrektora Finansowego, świadczymy też projekty jednorazowe – czyli jeżeli jest konkretny zakres taki jak na przykład wsparcie merytoryczne we wdrożeniu systemu ERP, to działamy właśnie w takim projekcie. Albo czasami rekomendujemy Klientom mniejsze budżety godzinowe, na przykład jedną godzinę wsparcia CFO, jeżeli zakres jest faktycznie bardzo wąski.

Natomiast naszą najczęściej wybieraną usługą pozostaje jednak wsparcie Zewnętrznego Dyrektora Finansowego – czyli kompleksowe, abonamentowe wsparcie dla Przedsiębiorców, o którym znajdziesz informację poniżej.

Krok czwarty – analiza stanu obecnego

W tej formie współpracy, większość naszych projektów zaczyna się od analizy stanu obecnego, która trwa miesiąc, czyli jeden z naszych dyrektorów, dobrany specjalnie do danego projektu, patrzy na funkcję finansową z lotu ptaka i określa jak wyglądają jej poszczególne obszary i gdzie są pola do usprawnień.

Krok piąty – stała współpraca doradcza

Od drugiego miesiąca przechodzimy już do wdrożenia konkretnych rozwiązań, które krok po kroku i obszar po obszarze mają usprawnić to, jak ta funkcja finansowa firmy wygląda. I tak wygląda to na wysokim poziomie. A mówię o tym dość ogólnie, bo same w sobie rozwiązania – na przykład to, jakie analizy zostaną stworzone dla danego Klienta wynika stricte z jego sytuacji – czyli jaka to jest firma, jakie ma dzisiaj problemy, w którym kierunku chce się rozwijać i czego do tego potrzebuje.

Więc też nie jest tak, że nasza metodyka to jest sztywny zestaw kroków, którymi trzeba kroczek po kroczku iść – wręcz przeciwnie. Ta metodyka to jest cały czas rozwijany przez nas zestaw procesów i standardów związanych z realizacją usług, który nadaje pewien kierunek. Kierunek, który ma doprowadzić do efektów.

Myślę, że już na tym szerokim, wysokopoziomowym obrazku pewnie co poniektórzy zauważyli, że jest kilka elementów, które warto rozwinąć jeżeli chodzi o to, jak ta usługa działa, więc kilka tych wspomnianych myśli rozwinę.

Jak dobierani są konsultanci do projektów?

Po pierwsze – coś o co pyta nas wielu Klientów, czyli jak dobieramy konsultantów do projektów. I pewnie nikogo nie zdziwi kiedy napiszemy, że… na podstawie ich doświadczenia.

I to doświadczenie rozpatrujemy na kilka płaszczyznach. Po pierwsze takim podstawowym sitem rekrutacyjnym jest to, że każdy z naszych Dyrektorów Finansowych musi mieć minimum 10 lat doświadczenia zawodowego w obszarze firmowych finansów. I to mają u nas absolutnie wszyscy CFO, bo to jest coś, czego wymagamy, żeby nasi ludzie byli faktycznymi partnerami do rozmów dla Zarządów.

Spośród tych osób z minimum dekadą finansowego doświadczenia pod paskiem wybieramy ludzi, którzy po pierwsze – mieli zawodowo styczność z branżą danego Klienta, po drugie, patrzymy na sytuację firmy, czyli chociażby wielkość, to czy są inwestorzy i tak dalej. Dodatkowo staramy się dobrać ludzi, którzy znają systemy w których dany Klient pracuje – czyli na przykład jeżeli Klient pracuje na Saldeo, to wybieramy konsultanta, który zna Saldeo.

I to też jest spora wartość posiadania zespołu. Że zespół ma naprawdę szerokie doświadczenie, które aż momentami zaskakuje nas samych. Zdarza się, że nasza Koordynator Merytoryczna, która odpowiada za nadzór nad metodyką i realizacją projektów, zna zespół i wie który z CFO ma doświadczenie na przykład przy współpracy z firmami budowlanymi o skali między 15 a 25 milionów złotych, które mocno finansują się zewnętrznie.

Co się dzieje, jeżeli konsultant Ci nie odpowiada?

A co, jeżeli konsultant z jakiegokolwiek powodu nam nie podpasuje? Będzie miał takie doświadczenie jakiego potrzeba do realizacji projektu, ale na przykład… po prostu nie będzie między Wami chemii? – i co wtedy?

Jak to w biznesie usługowym – takie sytuacje się zdarzają. I jak do tej pory chyba jeszcze żadna firma doradcza nie znalazła na to rozwiązania. Ale pewnie nie będzie to szokiem, że w takich sytuacjach też pomaga nam słynna metodyka Plona Consulting, gdzie mamy całą sekcję poświęconą temu, co musi się wydarzyć, kiedy chcemy zmienić konsultanta pracującego z danym Klientem. Dzięki temu, ryzyko zmiany konsultanta w projekcie też mamy zaopiekowane.

Jak dbamy o jakość projektów?

Z innych kwestii, które mogą być ciekawe, zwłaszcza dla tych z Was, którzy prowadzą biznesy usługowe – to to, jak dbamy o jakość naszych projektów. Bo to jest takie pytanie, które często dostaje Wojciech od rosnących firm usługowych, które brzmi mniej-więcej tak:

Wojtek, jak tylko ja realizowałem u mnie projekty, to miałem samych zadowolonych Klientów, ale jak zacząłem skalować firmę i osiągać szybszy wzrost, to gdzieś zacząłem gubić jakość – i jak ja mam to w ogóle ogarnąć?

Więc postanowiliśmy przy okazji po krótce omówić ten wątek – bo u nas to zarządzanie jakością, jest na wysokim poziomie jak na MŚP. I to potwierdzają nam nasze badania satysfakcji prowadzone wśród naszych Klientów. Jakość naszych projektów wynika z kilku kwestii:

  1. Oczywiście… metodyka. Ten dokument ułatwia wprowadzanie i szkolenie nowych osób i zachowywanie takich podstawowych dobrych praktyk.
  2. Bardzo dobrzy ludzie, którzy realizują projekty (znów – minimum 10 lat doświadczenia w obszarze finansów),
  3. mamy na pokładzie naszą Koordynator Merytoryczną. Czyli osobę, która odpowiada za jakość naszych projektów i ich zgodność z metodyką.

Więc jak widzicie, podejście jest wielowątkowe.

Komu ODRADZAMY korzystanie z usług Plona Consulting?

Zanim skończymy, to żeby nie było w tym artykule wyłącznie radośnie i kolorowo, to musimy też wspomnieć, że tego typu wsparcie – czyli Zewnętrzny Dyrektor Finansowy – nie jest dla każdego. Więc na koniec przygotowaliśmy sekcję, która nazywa się „komu nas odradzamy”. I wymienimy w niej kilka cech firm, czy Przedsiębiorców, którym generalnie odradzamy współpracę z Plona Consulting.

Pierwsza grupa – mikrofirmy (poniżej miliona złotych rocznego przychodu lub nie zatrudniające pracowników)

Więc pierwsza grupa, której odradzamy Plona Consulting to mikrofirmy. Jeżeli skala Twojej firmy to dziś poniżej miliona złotych, albo nie masz jeszcze w ogóle pracowników, to prawdopodobnie nie jesteśmy dziś dla Ciebie najlepszym wyborem.

Bo nasze doświadczenie jest takie, że na tym etapie lepiej jest inwestować w sprzedaż, marketing i organizację, niż w stricte układanie finansów. Szczególnie, że my, jako firma doradcza mamy bardzo dobrych ludzi, i nasze stawki mogą być niedopasowane do najmniejszych firm. Jeżeli czujesz, że to jeszcze nie ten moment, serdecznie zachęcamy do rzucania okiem na nasz kurs zarządzania finansami.

Zobacz nasz kurs zarządzania firmowymi finansami - wyłącznie dla Przedsiębiorców

Sprawdzam!

Alternatywnie możesz pomyśleć także o wykupieniu pojedynczych godzin konsultacji.

Druga grupa – Przedsiębiorcy, który w ramach współpracy chcą TYLKO przygotować arkusze w Excelu

Idąc dalej, druga cecha – chcesz tylko przygotować nowe Excele.

Nasze doświadczenie pokazuje, że nowe Excele to często małe plasterki, którymi firma stara się zakleić dużą i głęboką ranę. Czyli jest to w pewnym sensie leczenie objawu – bo oczywiście analizy są bardzo ważne, ale to, że one są to jest tylko element całej układanki finansowej. Bo oprócz tego, że one są, to chociażby ktoś musi je aktualizować – w końcu biznes się zmienia. Ktoś musi je uzupełniać. Ktoś, najlepiej w dodatku najlepiej ktoś, kto ma niemałą wiedzę finansową, musi je interpretować.

Więc patrzymy na to, jakby Przedsiębiorca poszedł do lekarza a zapaleniem płuc i chciał dostać tylko syrop na kaszelek. Może na krótką chwilę taki syrop pomoże… Ale wraz z czasem, problem będzie się robić tylko większy.

Trzecia grupa – Przedsiębiorcy, dla których układanie finansów jest nieistotne

Po trzecie, odradzam nas firmom, dla których ten proces układania finansów wydaje się generalnie mało istotny. Czyli albo to układanie finansów ma bardzo niski priorytet i jest robione „bo wypadałoby coś tam mieć”, albo Właściciel po prostu nie ma czasu na ten obszar, bo zajmuje się innymi, które są dla niego ważniejsze. Zdarzały się nam tego typu współprace. I nieraz potrafiły się one kończyć dla nas dużym niedosytem. Bo na przykład po analizach okazywało się, że sytuacja wcale nie była tak dobra na jaką wyglądała po samym stanie konta, a jednak Właściciel miał na głowie tyle innych spraw, że nie za bardzo dało się go w tym obszarze finansów wesprzeć. I to jest kolejny przypadek, gdzie uważam, że nie warto się angażować w tego typu projekty jak Zewnętrzny CFO.

Czwarta grupa – firmy, które szukają pigułki, która uratuje ją z finansowych problemów

I ostatnia cecha – firmy, które szukają szybkiej pigułki, która uleczy je z finansowych problemów. Chcielibyśmy wyraźnie zaznaczyć, że my zdecydowanie nie jesteśmy tego typu firmą. Bo zamiast na symptomach, skupiamy się raczej na ich źródłach. A taka praca u podstaw, wymaga jednak pewno czasu i to jest zdecydowanie coś, co warto wziąć pod uwagę rozważając zaangażowanie nas czy kogokolwiek innego do pracy nad finansami Twojej firmy. N

Nasze wsparcie jako Zewnętrznego Dyrektora Finansowego właśnie z tego powodu trwa minimum trzy miesiące, żeby oprócz samego określenia problemów, mieć też czas na to, żeby popracować z Klientami nad ich rozwiązaniem.

Komu szczególnie polecamy współpracę z nami?

Z drugiej strony sekcja „komu nas polecamy” pewnie jest nieco łatwiejsza do opowiedzenia. Bo nas polecamy firmą, które:

  • Szybko się rosną i chcą dalej się rozwijać,
  • Osiągają minimum 5 milionów złotych rocznego przychodu ze sprzedaży,
  • Widzą szansę w poukładaniu finansów,
  • Chcą wiedzieć ile i na czym zarabia firma,
  • Chcą zwiększyć przewidywalność firmy od strony finansowej.

o ciekawe często wybierają nas Właściciele, którzy chcą mieć Partnera finansowego, który będzie patrzył na finanse i dzięki temu będą mogli zrzucić z siebie tą odpowiedzialność. Branże, z których wywodzą się nasi Klienci to między innymi firmy projektowe, kancelarie prawne, agencje marketingowe, firmy informatyczne, następnie mamy e-commerce, później firmy produkcyjne, sporo jest też firm budowlanych i firm związane z nieruchomościami. Więc pewnie tym firmom możemy polecić nas podwójnie 🙂

Klikając TUTAJ będziesz mógł przejść do sekcji z opiniami naszych Klientów.

Z kolei TUTAJ przeczytasz nasze case studies.

Sprawdź, jak Zewnętrzny Dyrektor Finansowy mógłby wesprzeć Twój biznes!

Jeżeli po wysłuchaniu tego odcinka sądzisz, że być może ten Zewnętrzny Dyrektor Finansowy to faktycznie może być coś, co byłoby dla Ciebie użyteczne, to oczywiście możesz zamówić bezpłatną konsultację wchodząc na www.plonaconsutling.pl – i podczas takiej konsultacji sprawdzimy gdzie dziś jesteś w finansach i jak CFO mógłby pomóc CI wskoczyć o poziom wyżej.

Jesteś finansowym ekspertem?

A jeżeli jesteś ekspertem finansowym i słuchając o profilu naszych CFO pomyślałeś sobie, że mógłbyś należeć do tego grona, to poniższy przycisk przeniesie Cię do zakładki „kariera”. Sprawdź i przeczytaj, czy praca jako Zewnętrzny CFO to coś dla Ciebie.

Sprawdź, jak taka współpraca może
wyglądać u Ciebie

Nasza firma wspiera Przedsiębiorców w zarządzaniu firmowymi finansami na podstawie twardych danych jako Zewnętrzny Dyrektor Finansowy. Zostaw swój numer w formularzu, a my oddzwonimy do Ciebie i sprawdzimy, czy możemy Cię wesprzeć w tym obszarze.